JUDY KELLY, davant l'Aboriginal Tent Embassy, Canberra

–          Quant de temps portes aquí??

–          Un parell de mesos. A veure si aguanto uns quants mesos més.

–          I hi estàs bé?

–          Sí, tinc el foc. La gent em porta fusta.

–          I teniu aigua corrent?

–          Sí, i tenim pensat de posar unes plaques solars. Això estaria molt bé. Jo sóc de Geraldton, Western Australia, però ara ja un temps que volto i em reuneixo amb altres activistes. Ara sóc aquí per mantenir aquest lloc en vida. És molt important per tal que la gent sàpiga la història. La gent ha de saber el que ha passat.

–          He llegit que el govern Australià dona 1000 dòlars mensuals a qualsevol persona que sigui aborigen.

–          Això no és veritat! – fa un gest amb la mà assenyalant-se -. Potser als que van tancar en reserves però a mi no em donen pas res. I això que jo també formo part de la generació robada. Però a mi com que em va adoptar una família no dec tenir dret a aquests diners.

–          Ah sí? Formes part de la Generació robada?

–          Sí, em van separar de ma mare de ben petita i no la vaig retrobar fins que vaig tenir 21 anys.

–          No cal que en parlis si no vols.

–          No, no en vull parlar gaire, però així està bé.

Anuncis