AT- 001 NSW

LAWRENCE (BECK) GUNDABUKA, al seu pis de la Barceloneta

–          L’Enric m’ha dit que tens ascendència aborigen.

–          Sí, el meu pare. Recordo el dia que li vaig dir a ma mare que perquè s’havia casat amb un negre. Jo era adolescent. Ella, es va enfadar tant per la pregunta que va agafar un gerro i el va tirar al terra.

*El comentari “ negre” no el diu en sentit racista, era per ell una manera de posar de manifest que es coses eren així i que no calia dissimular.

–          Se’t nota en els trets facials que tens parentela aborigen.

–          Si?? Tu creus?? – Per l’expressió de la seva cara veig que aquest comentari li ha fet molta il·lusió – .

–          D’on ve el teu cognom: Gundabuka?

–          El meu cognom oficial és Beck, però me’l vaig canviar per Gundabuka per demostrar  malgrat el tabú, que jo, com molts d’altres som persones aborígens. Quan ho vaig fer, la notícia va sortir fins i tot al diaris. Gundabuka és un indret al nord de New South Wales, d’on prové la família del meu pare.

–          Trobes a faltar Austràlia?

–          La platja.

Anuncis